UW BEHANDELING

Heeft u last van uw spieren, gewrichten, nek of rug in uw dagelijkse bezigheden? Dit kan zijn tijdens sporten of werken, dan bent u vaak aangewezen bij de fysiotherapeut. De fysiotherapeut is een bewegingsdeskundige van het menselijke lichaam. Wanneer u met uw klacht bij de fysiotherapeut komt, zal de Fysiotherapeut met u een persoonlijke behandelplan opstellen. Samen met de fysiotherapeut werkt u aan meer bewegingsvrijheid en een betere kwaliteit van leven. Om aan de behoefte van de cliënten is het ook mogelijk om afspraken te maken in de avonden en in het weekend.

INTAKE

Bij het opstellen van een behandelplan kijkt de fysiotherapeut samen met u naar uw wensen, uw lichamelijke situatie en uw mogelijkheden. Dit om een optimale resultaat te behalen uit de behandelingen. Het is dan belangrijk om actief aan het herstel mee te werken, door de voorgeschreven oefeningen te doen en uw klacht(en) goed kenbaar te maken aan uw fysiotherapeut. Daarnaast zal de fysiotherapeut u adviseren en voorlichten, om te voorkomen dat de klachten verergeren, terugkomen en ter preventie van klachten in de toekomst.

DIRECTE TOEGANKELIJKHEID

Sinds 2006 is het niet meer verplicht en kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak. U heeft niet meer een verwijsbrief van de huisarts nodig. Een verwijzing van de huisarts is pas nodig bij een chronische aandoening.

FYSIOTHERAPIE AAN HUIS

Door bepaalde omstandigheden kan het voor u lastig zijn om het huis uit te gaan. Als u moeite heeft om naar buiten te gaan of door een ziekte niet naar de praktijk kunt komen kunnen wij u ook behandelen voor fysiotherapie aan huis. Vraag hiervoor naar de voorwaarden.

VERGOEDING

Afhankelijk van uw zorgpolis kunt u voor fysiotherapie een vergoeding krijgen. De hoogte van deze vergoeding verschilt per zorgverzekeraar. Voor meer informatie adviseren wij u om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

PRIVACY

Er zal zorgvuldig met uw persoonlijke en medische gegevens worden omgegaan. Zonder uw (schriftelijke) toestemming wordt geen informatie aan derden verstrekt. U heeft te allen tijde recht op inzage in uw dossier.